07 November 2009

RINDUNYA........

16 hari tinggal kat wad..... Amat membosankan... nak study pun seksa jiwa... Tapi ader jugak yang bestnyer.... huhu.... macam-macam ragam manusia saya dapat perhatikan..
Ade yang pelik, ganjil, kelakar.... macam-macam lah....
Yang paling best dapat mengenali seseorang yang amat cekal dan kuat semangat....
Umurnya lebih kurang saya jugak cuma lebih muda 3tahun....
Dia masuk hospital sebab nak buang besi pada pehanya... pelik kan... biasanya orang masuk sebab nak masukkan besi, tapi dia ni lain pulak.... rimas katernya..
asalnya dia pernah exsiden 2tahun lepas, sebab tu ade besi kat peha dia, jadi manusia bionic agak merimaskan baginya.... time sejuk, habis sengal-sengal tulang....
nak ceritanya, hari yang dinantikan tiba lah.... sebelum masuk bilik OT dia kena makan ubat dulu, mase nak masuk tu, dia siap buat piece lagi kat saya... nakal-nakal ceria gitu masa tu pukul 3ptg... huhu...
tunggu punya tunggu, pukul 6ptg baru lah nampak dia ditolak masuk ke wad smula.... tapi, dalam mamai-mamai tu, dia sempat jugak buat piece kat saya.... aduh.... nak gelak pun ade...
masa tu, family dia ramaiyang datang.... saya ade jugak tengok besi dan skru yang dikeluarkan dari paha dia.... panjang la....
nampak dia maser tu, macam tak sakit langsung, siap citer macam mane doktor tarik besi tu... maklum lah..... bius separuh jer... memang boleh raser cuma tak sakit jer....
habis waktu melawat petang tu.... semua family dia pulang..... dia tak bagi family dia tunggu...
dah biasa macam tu....
malam tu bermula kisah dia.... kesan bius dah hilang... jadi sakit mula datang.... mula-mulanya dia cakap nak buang air kecil, dia mintak la nurse pelatih bawa kerusi roda, nurse suruh buang air kat katil jer, dia tak nak...... memang nampak degil.... tapi bila sampai tandas, dia tak dapat buang air, macam tak boleh nak keluar....
masa kat katil, kebetulan doktor datang nak check dia, dia pun ape lagi.... bertubi-tubi soalan dia tanya doktor... antara soalan yang membuat saya tergelak besar, dia tanyer doktor kenapa tak boleh keluar air kencing.... bila doktor cakap nak masukkan tiub, dia tak nak pulak.... huhu.....
sampai naik tension saya tengok muka doktor tu....
last-last... doktor cakap ambil injection tahan sakit je la dulu... nurse pun bagi la pethidine... pahtu, terus dia terlelap sampai 4jam... lame betul.... bangun jer, panggil nurse minta kerusi roda nak gi tandas.... hairan sungguh saya masa tu... dalam sakit-sakit tu dia sanggup nak g tandas juga.... kuat sangat semangat dia.... kagum juga saya pada dia...
yang pastinya.... esoknya dia dapat keluar hospital....
Tapi saya tak lost contact dengannya....
Rasenyer cukup la setakat ini dulu citer saya buat kali ni...
banyak lagi saya nak citer..
lain kali, kalu ade masa saya sambung lagi...

0 ulasan: